سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسپویلر ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

غرض از پیاده سازی اسپویلر ماشین تغییر‌و تحول جریان هوا در صدر، فضا و پایین بدنه میباشد تا مقاومت وسیله نقلیه در قبال باد که با واژه و کلمه درگ نیز شناخته می گردد کاهش یابد. یدکی جیلی همینطور یکی از دیگر از کاربردهای اسپویلر ارتقا داون فورس یا این که نیروی رو به ذیل میباشد که به خیال چسبندگی بیشتر در سرعت‌های بالا مداقه داراست. در واقعیت این قطعه آیرودینامیکی منجر کاهش تأثیرات منفی باد و هوا روی بازده خودرو و پایداری آن می گردد.

در دهه 60 میلادی بود که به کارگیری از این قطعه میان خودروسازان اشاعه یافت و برخی برندهای پیشرو در صنعت خودرو خواستار بهبود آیرودینامیک تولیدات خویش و مدیر جریان هوای محیط خودروها شدند. این قضیه در خودروهای مسابقه‌ای و پرفورمنس عنایت ویژه‌ای داشته میباشد. بعد ها ضوابط فدرال مرتبط با مصرف سوخت منجر شد خودروسازان بیشتراز پیش روی آیرودینامیک تولید ها تولیدی تمرکز نمایند تا براین اساس مصرف سوخت خودروها کاهش یابد. به عبارتی‌طور که میدانید خودرویی با مقاومت کمتر در قبال هوا مصرف سوخت کمتری خواهد داشت.

اسپویلر ماشین
شاید با شنیدن اسم اسپویلر ماشین به خاطر قطعاتی پر و بال مانند بیفتید که در بالای صندوق‌عقب نصب میشوند البته می بایست اعلام‌کرد این قطعات در قسمت جلوی خودرو نیز بکار میروند تا هوا را به گوشه‌ها هدایت نمایند و هوای کمتری از پایین وسیله نقلیه عبور نماید. حتی رکاب‌های جانبی و پانل‌های بدنه نیز میتوانند نقش اسپویلر را اعمال کنند. می بایست دانست هرچقدر سرعت خودرو ارتقا یابد درگ آیرودینامیکی نیز بیشتر گردد و براین اساس برای نگهداری سرعت خودرو بایستی سوخت بیشتری استعمال شود. از طرف دیگر با ارتقاء سرعت هوای بیشتر از پایین خودرو عبور می‌نماید و همین دستور سبب ساخت و ساز “لیفت” می گردد که در معنای کاهش چسبندگی و پایداری خودرو خواهد بود.

اسپویلر ماشین
اسپویلرهای جلو ترازو هوای ورودی به ذیل وسیله نقلیه را نادر می‌نمایند. در نصیب عقب که جریان هوا رغبت داراست آشفته‌خیس باشد و لیفت بیشتری را ساخت نماید، اسپویلرها داون فورس باصرفه‌ای را ایجاد می‌نمایند که‌این شغل سبب چسبیدن خودرو به جاده و ارتقاء پایداری آن گردد. ولی به عبارتی‌طور که گفتیم اسپویلر ماشین قطعه‌ای از جورچین آیرودینامیکی یک خودروست و استایل و طول آن به همپا بعد ها جلوپنجره، صورت سپر جلو و لامپ‌ها، پیاده سازی سقف، شیشه عقب و صندوق و دیگر فاکتورها نیز نقش مهمی در رئیس جریان هوای دور و اطراف خودرو دارا‌هستند.